Reis, Melbourne en Aankomst Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van josdusseldorp - WaarBenJij.nu Reis, Melbourne en Aankomst Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van josdusseldorp - WaarBenJij.nu

Reis, Melbourne en Aankomst Adelaide

Door: josdusseldorp

30 Januari 2011 | Australië, Adelaide

Lieve familie en vrienden,

Hier dan het eerste bericht vanuit Adelaide, Australië.

Reis
Woensdagochtend 4:00 uur thuis vertrokken richting Schiphol. Daar nog even een laatste afscheid van pa om vervolgens om 7:30 uur naar Londen te vliegen. Op Londen een flinke overstaptijd van circa 3 uur (gelukkig in the Irish Pub tennis van Nadal gekeken). Vervolgens een vliegreis van 11 uur naar Hong Kong, waar we een tussenstop hadden van 1 uur, om daarna verder te vliegen naar Melbourne. Dit was nog eens 9 uur vliegen.

Door de vele uren vliegen en het tijdsverschil dat continu veranderde waren we op een gegeven moment compleet het gevoel van tijd kwijt. Mede geholpen door een aantal Baco’tjes op ongebruikelijke tijden konden we in het vliegtuig nog aardig wat uurtjes slapen.

Melbourne
Na een vlekkeloze reis kwamen we om 23:00 uur lokale tijd aan in Melbourne waar we snel een taxi naar ons hotel konden pakken. Hier genoten van een korte nacht, om vervolgens rond 8:00 uur naar het centrum van Melbourne te gaan. Na ingechecked te zijn in ‘the shittiest hostel of Australia’ (zoals een backpacker het noemde) hebben we een goede wandeling door het ultramoderne Melbourne gemaakt die strandde in de Botanic Gardens, een schitterend rustig park tegen het centrum aan.

Hierna werd het tijd om naar de Australian Open (tennis) te gaan. De poorten gingen om 14:00 uur open en om 15:00 uur begonnen de wedstrijden. Vanwege de prijzen voor het stadion (200 dollar) konden we alleen op het park rondlopen en bij wat onbelangrijke wedstrijden gaan kijken, dachten we!!! Rond 15 uur begon de vrouwen dubbelfinale in het stadion en in mijn ooghoeken zag ik dat de controle nou niet echt denderend was. Na het aanspreken van verschillende mensen kwamen we uit bij twee Chinese studenten die ons wel wilde helpen. Met de bekende truc: met zijn tweeën het stadion in, om vervolgens met twee tickets weer het stadion uit te gaan werkte perfect! Na een colaatje aangeboden te hebben zijn we in de Rod Laver Arena gaan zitten. Gelijk een mooie 3-setter gezien, waar overigens de dames leuker waren dan het tennis.

Na nog een mixed-dubbel gezien te hebben stond het duel tussen David Ferrer en Andy Murray op ons te wachten. Na 5/6 keer van plaats gewisseld te zijn (doordat mensen wel tickets hadden), kwamen we op twee lege plekken te zitten die de rest van de wedstrijd ook leeg bleven. Na bijna 4 uur tennis (4-6 7-6 6-1 7-6) konden we met een voldaan gevoel naar ons hostel.

Adelaide
De volgende ochtend vroeg naar het vliegveld om naar Adelaide te vliegen. Deze vlucht duurde nog geen uur. Aangekomen op het vliegveld stond voor ons een mannetje te wachten die ons naar onze eerste kamer bracht. Een prima klein kamertje waar we een week kunnen blijven. Het centrum van Adelaide is ongeveer 3 bij 3 kilometer vooral bestaand uit winkels. Het is momenteel 40 graden (!!!) wat ook hier wordt verstaan onder “extreme weather conditions”. De komende week gaan we Adelaide verder verkennen en een bezoekje brengen aan de universiteit. Ook zullen we komende week een kamer moeten vinden.

Zijn er dan ook dingen die niet goed zijn gegaan? Jazeker, zo zat ons kluisje waar onze spullen in zaten te vol zodat deze niet meer open ging. De manager van het hostel was hier niet echt blij mee, maar gelukkig na veel pijn en moeite hebben we hem open gekregen. De eerste dag was natuurlijk nogal hectisch waardoor we onze zonnebrand vergeten waren. Dit was nogal een cruciale fout gezien ik nu met zware verbranding op armen en nek zit, wat niet echt lekker is met 40 graden volop zon (met trui en handdoek in de nek op straat lopen).

Een lang verhaal om mee te beginnen, maar dat zal niet altijd zo zijn, als we dadelijk een beetje ritme krijgen in Adelaide.

xxx
Jos

Ps. Degene die niet elke keer een e-mail willen ontvangen als ik een bericht op waarbenjij.nu plaats moeten dat even laten weten, dan haal ik je uit de automatische mailinglist.

• 30 Januari 2011 - 07:27

Bart:

Haha Jos! Goed om te horen dat de reis goed ging, en met is trucjes kan je mooi wat geld besparen! Ook denk ik idd dat volgende keer insmeren geen overbodige luxe is! Dan smeer ik hier wel wat zeehondenvet op, whaa koud!

• 30 Januari 2011 - 08:38

Annemarie:

Hoi Jos,
    Nou, dat pakken ze al niet meer van je af zo'n tenniswedstrijd. Een mooi begin van je reis. Geniet ervan en succes met het zoeken naar woonruimte.
    Groet van ons alle vijf.

• 30 Januari 2011 - 08:43

Mariëtte:

ha lieve Jos, over je reis al gehoord, maar leuk te lezen dat jullie het in Melbourne voor elkaar hebben gekregen naar de US Open te kijken. Verbranding wat minder... Veel plezier in Adelaide en succes (morgen?) op universiteit. Tennisfinale net begonnen, we gaan verder kijken! xx mam

• 30 Januari 2011 - 08:47

Jacqueline. :

Hoi Jos, Leuk om allemaal te lezen. Ik had geen idee dat er zo'n goede schrijver in je schuilt! Dus als de studie en het volleybal en het tennis allemaal niets wordt, kan je altijd nog een roman schrijven. Fijn dat je in het vliegtuig nog de slaap kon vatten door elkaar met een baco op het hoofd te slaan ;o).
    Succes met het zoeken naar een kamer en veel plezier verder natuurlijk!

• 30 Januari 2011 - 10:10

Mariëtte:

OOOO US Open... was nog niet helemaal wakker.... Australian Open bedoel ik natuurlijk. Was wel bijzonder geweest om in Melbourne naar de US Open te kijken ;-) xx

• 30 Januari 2011 - 12:34

Ad:

he gaaf man allemaal wat je meemaakt

hou je taai, de verbranding gaat wel weer over
    en die sneaky methode heb je niet van je vader he ~!!!!

• 30 Januari 2011 - 15:11

Nils:

Hey kerel,

Mooi verhaal, een klassieke Jos-actie noemen we dat dan. Succes daar en als een surf-chick aan de haak slaat verwacht ik een foto om te keuren.

Mazzel, nils

• 30 Januari 2011 - 19:18

Kim:

Heey broer!

Super leuk allemaal!
    Je hebt toch wel foto's gemaakt?
    en zonnebrand gebruiken:p hahah. Slim:p

byeee

• 30 Januari 2011 - 20:03

Art Troost:

Hé Josman... toch nog in de Rod Lever geweest... heb vandaag de finale gekeken. Wie had dat gedacht... koop zo'n crocodile dundee hoed die beschermt goed tegen zon en warmte... hier weer lekker onder nul.. vanochtend overleg gehad met Tonny voor de TC/JC akties die we nog moeten doen.. Geniet van het down under daar... ik blijf je volgen...
    Groeten maatje...

• 30 Januari 2011 - 20:12

Fred En Carla:

Ha, die Jos.

Jou reis kan niet meer stuk; even gratis naar de Australian Open en dan ook nog de halve finale kijken. Dit waren dus Chinezen, die echt niet zo" nauw "kijken.

Pas een beetje op met de zon.Misschien heb je wel je grote oranje WK-hoed bij.
    Geeft in ieder geval genoeg schaduw.

Ook een komkommer werkt verzachtend.

Veel succes bij het vinden van een onderkomen en we blijven graag op de hoogte van jullie belevenissen.

Lieve groetjes van ons.

• 31 Januari 2011 - 08:42

Matthijs:

Hey Jos,
    Thanx voor de mail met daarin je leuke verhaal!
    en helemaal gaaf dat je in de Rod Laver Arena bent geweest!!
    Ik ben nog steeds herstellende van je afscheidparty.... toen ik net was aangekomen bij de hal heb ik de plantjes ook nog wat van die kaaspizza meegegeven... ben dus behoorlijk over me nek gegaan!!haha
    Maar goed, een leuk feestje was het zeker te weten wel!!

Ik wens je heel veel plezier de komende tijd in Aussie!!

Kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal!

Sportieve groet,

Matthijs

• 31 Januari 2011 - 09:24

Rogier:

Mooi verhaal. Jammer dat er dan altijd weer zoveel bij gedronken moet worden.
    Ik hou namelijk zelf helemaal niet van drank. Bah!

• 01 Februari 2011 - 14:16

Tetchen:

Ha Jos,
    gezellig om je reisverslag te lezen!
    Een heel goede tijd gewenst en........
    vergeet je niet in te smeren.

groetjes,
    Tetchen en ..........

die Sneaky methode heb je van je moeder........, heb ik zelf mee mogen maken en daar de vruchten van geplukt tijdens het ABN-AMRO!

• 01 Februari 2011 - 14:18

Berry:

Ha Jos, eerste verslag ziet er goed uit in ieder geval, ik weet wel van wie je die trucs hebt.......en als je iemand zoekt om je in te smeren.......heb ervaring hahaha
    oh ja tennis is niet zo ongevaarlijk als het lijkt, zit namelijk met mijn voet in het gips
    gr berry en ik lees wel weer, tijd zat nu!!

• 03 Februari 2011 - 18:53

Oma:

Hoi Jos, gelukkig heb je ook geen last van de orkaan die weer in het noord-oosten huis heeft gehouden. Piet en ik gaan dinsdag naar Shri Lanka voor 16 dagen, we komen dus een beetje jouw kant op, het is 13 uur vliegen. Ik wens je heel veel succes met het zoeken naar woonruimte en hoop dat je het erg naar je zin hebt. Veel liefs van oma.

• 08 Februari 2011 - 12:02

Wilma:

Hoi Jos,

Wat een belevenissen. Het lijkt me echt heel gaaf. Een late reactie van mij maar ik vind het heel erg leuk dat ik bij je automatische maillijst zit, want ik ben dol op reisverhalen vooral van familieleden!
    Misschien heb je inmiddels al een kamer.
    Veel succes en plezier!
    Groetjes,
    Wilma en de family (Bergschenhoek)

• 29 Mei 2011 - 20:42

Edith Janssens:

ha Jos, van je ma gehoord over je ontzettend gave reis / studietijd...
    Hoop dat je een geweldig leuke tijd hebt daar, genieten maar, hoor!