Kamer gevonden + uitstapjes in Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van josdusseldorp - WaarBenJij.nu Kamer gevonden + uitstapjes in Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van josdusseldorp - WaarBenJij.nu

Kamer gevonden + uitstapjes in Adelaide!

Door: josdusseldorp

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2011 | Australië, Adelaide

Hoi allemaal!

Hier dan eindelijk een volgend verslag van de afgelopen weken in Adelaide. Zoals ik in het vorige verslag vertelde moesten we de eerste week op zoek naar een kamer. Vanwege de enorme afstanden in Adelaide wilden we een kamer in het centrum van de stad. Het centrum is precies 1 vierkante mijl groot en compleet omringt door grote parken. Adelaide is in zijn geheel van noord tot zuid 100 km lang en van oost tot west 25 km lang.

Na twee dagen gezocht te hebben naar een kamer voor 2 personen in het centrum begonnen we de moed een beetje op te geven. Of de kamers waren niet meer beschikbaar of de minimale contractduur was gelijk een jaar. We zijn verder gaan zoeken naar huisjes buiten het centrum, wat betekent dat je elke dag met de bus naar de universiteit en andere faciliteiten moet. Twee keer op inspectie geweest en dat was echt verschrikkelijk. De ‘suburbs’ van Adelaide zijn saai en meestal slecht onderhouden. De huizen die we bezocht hebben waren nog erger; de aircoloze kamers van 2m x 3m waren weggestopt in de tuin. De huizen zelf waren compleet vervallen, één nacht zou ik er nog niet willen slapen. Dit waren dan ook wel erg goedkope kamers.

De dag erna zijn Bouke en ik toch maar weer verder gaan zoeken naar een kamer voor in het centrum (desnoods niet samen in een huis). We zagen een Indonesische student ook zoeken naar een kamer en die hebben we aangesproken. We kwamen terecht bij een appartementje voor 3 personen en konden meteen op inspectie. Erinto, Bouke en ik zijn langs geweest en het appartement leek ons geweldig. Na een aantal uurtjes wachten kregen we te horen dat we het konden huren voor 5 maanden!!! Om dit te vieren hebben we een flesje ‘Chateau de Migraine’ gedronken tijdens onze laatste avond in ons tijdelijke verblijf.

Het is een schitterend appartement met twee ruime slaapkamers en één wat kleinere slaapkamer. De keuken zit vast aan de riante woonkamer. Het balkon ligt pal op het westen waardoor we lekker van 14:00 uur tot 20:00 uur volop zon hebben.

Na het huisje geregeld te hebben zijn we op verkenning gegaan. Fietsen kunnen we hier gratis huren en dit doen we dan ook regelmatig. Een dagje gefietst langs de rivier, een dagje de bergen in (wat overigens niet mee valt met een ‘city bike’). Het weer hier in Adelaide is heerlijk variërend van 21 graden tot 43 graden (was bij aankomst), gemiddeld rond de 30 graden met een lekker briesje. Tot nu toe twee bewolkte dagen gehad en voor de rest is het strak blauw. Geregeld pakken we een paar uurtjes strand mee waardoor mijn wit, Nederlands, januarihuidje inmiddels is omgevormd tot een bruin, Australisch februarihuidje!

Vorige week zijn ook de overige Delftse studenten, die hier ook een half jaar komen studeren, aangekomen. Zij vormden echter nog onderdeel van een studietrip van 21 studenten. Die avond de groep leren kennen onder het genot van een biertje. Veel bier zal het hier trouwens niet worden gezien de prijzen: minimaal 4 euro voor 375 ml en ongeveer 25 tot 30 euro voor een kratje goedkope pils. De studiegroep heeft ons uitgenodigd om de volgende dag met hun mee te gaan naar McLaren Vale. Één van de wijngaarden waar Adelaide zo bekend om is. Na de eerste wilde kangaroo’s gespot te hebben gingen we naar een wijnproeverij (WirraWirra voor de kenners). Na menig wijntje geproefd te hebben kregen we te horen dat we ook de volgende dag wel mee mochten.

Na wat bedrijfspresentaties en een excursie naar een drinkwaterzuivering kwam de buschauffeur met een mooi idee: of we met zijn allen niet naar een Australian Football wedstrijd wilde gaan. De buschauffeur (!) heeft vervolgens 23 kaarten voor een spotprijsje geregeld en zodoende gingen we die avond naar de wedstrijd in een immens stadion van 50.000 man. Australian Football (samen met cricket de sport van Australië!) is een soort American Football alleen dan totaal anders (zie wikipedia voor de regels want snap er zelf nog niet veel van).

Ook de dag erna konden we weer met de studietrip mee. Dit keer gingen we naar de Barossavalley. Ook dit is een bekend wijngaarden gebied, waar we maar liefst drie keer naar een wijnproeverij (waaronder Jacob’s Creek) gingen. Na een twintigtal geproefde wijntjes proefde ik het verschil niet meer tussen rood en wit. Dat de bierprijs hier zo hoog is, is na deze excursie enigszins bijzaak geworden.

’s Avonds met zijn allen een welbekende ‘Pub Crawl’ gedaan, een soort kroegentocht. Voor 10 dollar kregen we toegang tot 5 pubs + 5 drankjes. De pubs die we bezochten waren geen pubs, maar gewoon uitgaansgelegenheden! In elke tent bleven we ongeveer een uur en zodoende hebben we de nacht dansend volgemaakt. Uitgaan kan hier volop. Er zijn hier denk ik wel 20 tot 30 grote clubs waar de dames er nogal pikant bijlopen (om het maar netjes te verwoorden).

Afgelopen dagen internationale oriëntatieweek gehad bij de universiteit. Vooral wat informatieve workshops bezocht en uiteraard de BBQ, Movienight en Quiznight. Volgende week nog een weekje vakantie om op maandag 28 februari aan het ‘serieuze’ werk te beginnen. Een zwaar leventje dus in Adelaide!

Al met al is het toch weer een lang verslag geworden. Waarom Adelaide de festivalstad van Australië genoemd wordt en hoe de stranden zijn zal ik in het volgende verslag wel vertellen!

Groeten!

  • 18 Februari 2011 - 05:24

    Marion:

    Hey Jos,

    Je zal je daar best vermaken denk ik zo.Die wijn ziet er niet slecht uit en jou kennende zal je die ook best laten smaken.
    Veel plezier de komende week nog en daarna toch maar aan de studie.Geniet maar van het weer want hier is het nog steeds niet veel.

    Groetjes Marion

  • 18 Februari 2011 - 05:43

    Jochem Akkermans:

    ik merk het al, je vermaakt je hier prima, voor wat betreft het bier, ach het zij zo, ik zal er echt geen biertje minder om drinken. maar ja, jij bent natuurlijk nog student en ik werk al jaren.

    trouwens jij hebt al meer kangaroo's gezien dan ik, bij mij staat de teller nog op nul. maar nu reken ik de roadkill en wat ik op mijn bord gevonden heb niet mee.

    ik hoop dat de studie hier goed zal bevallen.

    groet Jochem

  • 18 Februari 2011 - 08:49

    Mariëtte:

    Jeetje Jos, wat een zwaar leven daar zeg ;-) Je wordt dus een echte wijnkenner! Wat moet ik nu met al dat bier wat ik nog voor jou in huis heb? En niet té bruin worden hoor, straks herkennen we je niet meer... xx mam

  • 18 Februari 2011 - 10:16

    Vera:

    Nou Jos klinkt allemaal erg leuk en fijn dat je een kamer gevonden hebt!! Zoals ik hier lees wordt je nog eens een echte wijnkenner en heb je dat dure bier niet meer nodig haha!!
    Groetjes

  • 18 Februari 2011 - 10:55

    Heleen:

    Hoi Jos,

    Leuk dat je mij ook op je verzendlijst hebt gezet, waardoor ik kan meegenieten van je belevenissen in Australië!
    Had van je moeder al gehoord dat het uiteindelijk is gelukt met elkaar zo'n leuk appartement te vinden. Gefeliciteerd!
    Het lijkt me daar goed vol te houden : lekker temperatuurtje, een beetje (veel) feesten!!!
    Zal niet meevallen als je 28 februari aan de studie moet! In ieder geval veel succes en geniet ze!
    Groeten,
    Heleen

  • 18 Februari 2011 - 14:34

    Matthijs:

    Hey Jos,

    Klinkt allemaal weer erg gaaf!
    Gelukkig is het toch gelukt om een mooi app. te vinden!

    En die wijntjes klinken ook niet verkeerd!!

    Ik zou zeggen: enjoy!!

    Cheers

  • 18 Februari 2011 - 14:38

    Berry:

    ha die jos

    de wijn bevalt me de temperatuur bevalt me, het fietsen bevalt me, kangeroe wel of niet op het bord...bevalt me, het strand bevalt me......waarom zit ik nog hier? Oh ja, ik weet het al, ik moet werken , heb mijn been in het gips ....geniet jij nog maar een poosje

  • 20 Februari 2011 - 18:03

    Marjolein:

    Hoi Jos

    Het klinkt allemaal geweldig. Super hoor. Geniet er maar lekker van. Het is dus nu maar goed dat je vader en ik twee wijnrekjes hebben staan. Dus dat komt wel goed. En wat kan jij een leuk verslag schrijven, daar zit ik echt van te genieten. Veel (studeer] plezier.

    Dikke kus marjolein

  • 21 Februari 2011 - 20:16

    Fred En Carla:

    Ha die Jos,

    Weer genoten van het lezen van je reisverslag. Menig schrijver kan hier een puntje aan zuigen.

    Wat het appartement betreft, dat ziet er schitterend uit. Hoezo hebben jullie geluk; maar ja, dat dwing je af toch?

    Wat de hoge bierprijzen betreft; als je dan bij terugkomst in Nederland bij ons langskomt kan ik samen met jou van een wijntje genieten; is weer eens wat anders dan al die mannen die bier drinken.

    Jos, geniet samen nog lekker en dan veel succes met de studie.

    Lieve groetjes Carla en Fred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

vakantie! (deel 2)

11 Juli 2011

vakantie!

08 Juni 2011

Rustige maandjes Adelaide + planning trip

14 April 2011

De 'outback' in!

10 Maart 2011

Laatste deel vakantie + start studie

Actief sinds 23 Jan. 2011
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 7919

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 14 Augustus 2011

Australie

Landen bezocht: